keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Liikunnan kolme keskipistettä

Olemme sitten kentällä lähetystyössä tai suomessa tukemassa lähetystyötä, on tärkeää pitää itsestään huolta liikunnan avulla. Tässä onkin liikunnan kolme keskipistettä, jotka on hyvä pitää mielessä:





Alavartalo: 
On erityisen tärkeää vahvistaa ja harjoittaa alavartalolihaksia. Kun jalkasi ovat kunnossa, koko vartalon loukkaantumisriski pienenee ja saat tuettua itseäsi lähes kaikissa liikunnan muodoissa. Erityisen hyviä liikkeitä joilla vahvistat alavartaloasi ovat kyykyt ja askelkyykyt, mielellään painojen kanssa. Muistakaa tietenkin treenata koko vartaloa!

Suu: 
Suun kautta saame tarvitsemamme ravintoaineet jotka pitävät meidät terveinä. Tästä syystä on aina kiinnitettävä huomiota suuhygieniaan ja myös leuan liikkuvuusharjoituksiin.

Mieli: 
Varsinkin kun ikää tulee lisää täytyy pitää mieli virkeänä. Tämän voi helposti toteuttaa viettämällä sosiaalista elämää ja myös muistelemalla menneitä tapahtumia.

Huolehtimalla alavartalostasi, suustasi ja mielestäsi, pysyt terveenä ja mahdollistat liikunnan harrastamisen vuodesta toiseen!

-Kommentoikaa ja kyselkää jos tulee jotain mieleen-

2 kommenttia:

  1. Olen täällä Tansanian helteessä miettinyt, että mitenkähän kunto säilyy. Päivät ovat olleet n +30 asteisia jo viikkoja. Hiljainenkin kävely nostaa pulssin helposti. Tuolijumppa lienee se jota jaksaisi yrittää. Tai jos on viileää (+21) jaksaa ehkä vähän enemmänkin liikkua. Tämä oli hyvä muistutus. Kiitos.

    VastaaPoista
  2. Itse olen kasvanut Taiwanilla jossa on myös kovat helteet. Harrastin aina liikuntaa ennen kuin aurinko ehti kunnolla nousta tai sitten kun aurinko oli jo laskenut. Kovissa helteissä liikunnan harrastaminen vaatii vähän enemmän itsekuria, mutta kyllä se on sen arvoista! 30-60 min matalatempoista kävelyäkin on jo hyvää liikuntaa, täytyy vain muistaa pitää vesipullo mukana.

    VastaaPoista

Arvostamme asiallisia kommentteja ja asiallista keskustelua.
Kommentit tulevat näkyviin tarkistuksen jälkeen :)